Zeehondenkolonie & doorreis naar het noorden van het zuiden

14 november 2013 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Afgelopen dag veel kilometers gemaakt. We zijn vanuit Punakaiki vertrokken naar het noorden, maar niet voordat we pancakes hadden gegeten bij de Pancake Rocks diner. Daarna zijn we even snel langs de zeehondenkolonie bij Westport gereden en hebben dat met een fotootje van een zeehond ook direct afgetikt. Bij de zeehondenkolonie ook veel Weka's gezien, een grappige vogel die we wel meer hebben gezien tijdens onze reis langs de westkust. Het zijn een soort fazantachtige vogels met iets te grote voeten, waardoor ze lomp rennen. Heel grappig om te zien.

Na de zeehonden hebben we een lange reis gemaakt door een aantal parken, over bergen heen en uiteindelijk in Marahau (gateway naar het Abel Tasman park) aangekomen. De reis was wel weer supermooi, je rijdt eigenlijk continu door grote stukken beschermde natuur en vooral met goed weer (wat we bijna altijd hier hebben gehad) kijk je continu je ogen uit. Morgen het park in en voor de komende 2 nachten een hutje geregeld om de auto eens goed te kunnen laten luchten.

1. Danielle:
    16 november 2013
    Waar zijn de foto's van de zeehonden?
  2. Sucha:
    17 november 2013
    ik zie geen zeehonden foto hahahha wel een leuke vogel xxx Sucha
  3. Nienke:
    18 november 2013
    Bij The Barn geweest? Gave plek he? :)
  4. Jesper:
    20 november 2013
    Hoi Jurre, de foto's van de zeehonenden laten we na onze vakantie zien (staan op het fototoestel)